Treenitarinaa + video

zzzZZzzzZZzzz…..

Herätyskello alkaa piipittämään korvani vieressä klo:6.30… Mitä ihmettä? Tänäänhän on lauantai..  Ja miks mä nukun sohvalla?? Hetken aikaa jouduin muistelemaan kunnes kokonaiskuva tilanteesta alkoi hahmottumaan mieleen..

Ensin muistin miksi heräsin sohvalta enkä omasta sängystä… Muija oli potkinu mut pois makuuhuoneesta kesken yötä kovan kuorsaamisen johdosta.. On siinäkin emäntä, ei anna miehen nukkua rauhassa ja palautua rankoista treeneistä. Mä olin siis kiukuspäissää lompsinut munasillaan sohvalle nukkumaan kun tarpeeksi monta kertaa sain rakennekynnestä kylkiluitten väliin.

Joo no mutta miks ihmeessä kello soi näin aikaisin?? Tai jollekkin se voi olla normi herätys mut ei mulle enään 🙂 …. Hetken päästä puhelimeen tulee viesti, yritän rähmäisillä silmilläni tihrustaa puhelimen näyttöä, viesti tuli treenikaveriltani Mikalta, ”Joko on aamupala vatsassa kohta revitään että voidaan levitä”. Ei samperi mehän oltiin sovittu edellisenä iltana aamutreenit Porvoon bodytonikkiin. No panic mulla oli reilusti vielä aikaa, söin aamupalan ja köllähdin sen jälkeen hetkeksi sohvalle, aaah <3  n.17 sekunttia myöhemmin kova ääninen kuorsaus jatkui jälleen (muijan kertoman mukaan).. Näin unta hevosista ja muistakin maatilan eläimistä kunnes puhelin alkaa soimaan. SAMPERI… Paljo kello!! Mika: ”täällä ulkona alkaa kohta tulemaan vilu, ootko jo tulossa, ethän samperi ollu nukkumassa??”.. Kukaan ei voi koskaan myöntää jos herää puhelimen soittoon, en myöskään minä 🙂 ”Joo tulossa ollaan, pari minuuttii niin oon siinä!”

aamu-2
Joo… Kyllä mä oon jo matkalla… ZzzZ

Kiireen vilkkaan housut jalkaan ja volvo lähti kuin hauki kaislikosta kohti Porvoon keskustaa! Ihan lupaamaani pariin minuuttiin en matkasta selvinnyt, mutta tarpeeks lähelle kuitenki!

Se siitä aamusta… Selvittiin salille asti ja sitten oli aika alkaa keskittymään tulevaa treeniä varten ja keräämään oikeanlaista asennetta reppu täyteen!

Selkätreeni on hyvä aloittaa aina pulloverilla, sillä saa mukavasti lämpöä koko ylätorsoon ja mandariinit kainaloissa alkaa täyttymään, eli ensimmäiseksi setiksi pumpattiin pulloveria taljassa, 3 sarjaa, toistot 15-20 ja palautusaika vain sen verran mitä kaveri tekee. Kolmen rundin jälkeen alkoi selkäfileet jo täyttymään verestä ja luvassa oli selvästikkin hyvä treeni!

Mulla on ollut ongelmaa alaselän kanssa, jouduin siis tänään tekemään pelkästää tuettuja liikkeitä joissa ei tarttee härnätä alaselkää lainkaan. Tuetuissa liikkeissä on omat hyvät ja huonot puolensa, hyvää niissä on, että sä pystyt keskittymään erityisen tarkasi treenattavaan lihasryhmään kun sun ei tartte huolehtia kropan asennosta, huono puoli niissä on se ettei vartalon tukilihakset pääse työskentelemään ja vahvistumaan treenin aikana.

Ensimmäiseksi kovaksi liikkeeksi otettiin tuettu kulmasoutu, alkuun vedettiin 2-3 lämmittelyrundia jonka jälkeen ladattiin maximi sarjapainot kyytiin ja alettiin repimään! Tarkoitus oli nappailla kympin settejä mutta kun lyö kaksi tyhmää päätä yhteen niin toistomäärä nousi viiteentoista ja puolet niistäkin oli pakkotoistoja, huh kun meni perille!

Booom Booom Booom!!
Booom Booom Booom!!

Jatkettiin soutulinjalla ja tehtiin sama liike koneessa, samalla kaavalla eli 3 settiä ja toistot 15, palautusajan kanssa mentiin fiilispohjalta mutta veikkaisin että ne pyöri siinä 2-3min paikkeilla.

Tässä vaiheessa selkä alkoi tuntumaan paksulta ja täyteläiseltä! Sen fiiliksen kun saisi vakiovarusteeksi niin MORJENS! 🙂

Sekunnin pidot pohjassa, voi morjens kun selkä kasvaa!
Sekunnin pidot pohjassa, voi morjens kun selkä kasvaa!

Pitihän se yksi liike sitten ottaa myös ylhäältä päin, joten hyökättiin ylätaljan kimppuun! Vaihdettin taljaan lapiokahva ja eikun tuumasta toimeen, kynäniskoilla alkoi puntti tutisemaan kun Vatanen alkoi repimään! Ja syytä olikin 🙂 Myös tässä liikkeessä toistettiin sama kaava kuin aikasemmissa, 3 settiä ja 15 toistoa joista 5 viimeistä pakkotoistoja.

Selkä alkoi olemaan jo täysin silppua tässä vaiheessa mutta reservissä oli silti pienen pieni energiavarasto käyttämättä, salilta ei todellakaan lähdetä yhtään mihinkään ennenkuin viimeinenkin energiahippu on annettu lihaskeijulle. Kun lihaskeijulle antaa tarpeeksi monta energiahippua, lihaskeiju palkitsee sinut antamalla sulle isommat hauikset, toimii vähän niinkuin se hammaskeiju systeemi.

Venytä, supista, venytä -> kehity
Venytä, supista, venytä -> kehity

Voisko olla parempaa selkäliikettä kuin kulmasoutu käsipainolla?? No eipä varmaan, joten viimeiset hikipisarat tiputettiin käsipainotelineen edessä. Kaksi kovaa sarjaa ja mä olin antanut kaiken, AIVAN KAIKEN.

Kulmasoutu kp

Silloin treeni on valmis kun pelkkä treenaamisen ajatteleminen saa oksennuksen nousemaan kurkkuun ja mielenkiinto treeniä kohtaan on pahasti pakkasen puolella, silloin on hyvä lähteä kotiin tyytyväisin mielin 🙂

Tänään saatiin tehtyä todella timanttinen treeni, kiitos Mikalle henkisestä painostuksesta!

Käykeehän juipelot kahtomassa pikainen kooste tämän päivän voimisteluharjoituksesta!

                                                    

Youtubesta taitaa näkyä vähän paremmin, kahtokee missä tykkäätte.. 🙂 

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

8 vastausta artikkeliin “Treenitarinaa + video”

  1. Tässähän tuli itsellekin selkään repivä tunne, kun seurasi isojen miesten repimistä. Tuli motivaatio itellekin mennä huomisaamuna repimään keijupainoilla niin paljon kun vaan lähtee… 😉

    • Heh 🙂 Isoja ja isoja, se on niin suhteellinen käsite mutta kiitos kuitenki! Huomenna repimään niin että tuntuu, reenataan kovaa mutta varovasti 🙂

  2. Uus lukija ilmoittautuu! Oikein kivasti kirjottelet ++ video oli kiva : )

 
Tykkää jutusta