Asiakkaani HUIMA muodonmuutos part. 2

Morjensta vaan kaikille!

Olet varmaan joskus kuullut tapauksesta jolloin joku nainen on sanonut treenaavansa sen takia ”löysästi” tai harrastanut jotain muuta liikunta kuin voimaharjoittelua ettei lihakset kasvaisi liian isoiksi. Eihän semmoiselle voi periaatteessa kuin nauraa, taitaa olla vain nyt laiskuudesta kyse 🙂 Ei lihakset kenellekkään vahingossa kasva MUTTA jos sä lihakset haluat niin sukupuolesta riippumatta ne kyllä saa kovalla ja tinkimättömällä työllä itselleen!

Naisilla lihasmassan kasvattaminen on TODELLA paljon haastavampaa kuin miehillä, mutta haasteista huolimatta löysästä nakistakin saadaan tehtyä kovaluu jos tahtoa riittää!

SONY DSC
Asiakkaani Henna, kuvassa takana 6kk ankaraa piiskausta Vatasen leirissä.

Mun juttusille tuli puolitoista vuotta sitten löysänakki nimeltään Henna. Liikuntaa oli jonkun verran harrastettu mutta lähinnä jotain mammajumppaa ja juoksua. Kova tahto oli saada kroppaan muutosta ja sitä ei edellä mainituilla keinoilla todellakaan tehdä, siis jos mieli tekee sporttisempaa runkoa. Hennan kertoman mukaan paikallaan oli juostu jo pitkän aikaan, kroppa ei muuttunut mihinkään vaikka miten sporttaili jumpassa ja juoksenteli kuin hullu. Liikunnasta tuli hyvä fiilis mutta se ei enään riitäänyt motivaatioksi, vaan nyt oli aika saada tuloksia.!

Me lyötiin tyhmät päät yhteen ja aloitettiin valmennussuhde jonka tavoitteena sporttinen ja lihaksikas kroppa.

Mä lähdin kannustavalla asenteella valmentamaan Hennaa mutta takaraivossa kuitenkin ajatus että katsotaan nyt onko tästä rääpäleestä mihinkään. Alussa kävimme koko homman juonen läpi, ravinto asiat selväksi, liikkeet salin puolella varmoiksi ja turvallisiksi ja sitten lähdettiin painamaan kovaa eteenpäin.

Me treenattiin joka viikko yhdessä ja kerta toisensa jälkeen Henna vakuutti mua tekemisellään että ehkä tosta rääpäleestä onkin johonkin 🙂 Kun saatiin ajettua kroppa kunnolla sisään niin aloimme ottaa kaikkia tehoja irti treeneissä ja silloin aloin viimeistään huomaamaan että kyllä tästä hyvä rojekti saadaan aikaiseksi.

1656369_281949541956489_1393771032_n

Hennalla ei tietääkseni ollut mitään fyysistä penistä mutta munaa sillä oli enemmän kuin monella kovaa treenaavalla miehellä! 😀 Sarjat vietiin niin pitkälle kuin Hennan omat voimat antoi periksi ja tottakai siitä jatkettiin niin pitkälle kuin minä jaksoin auttaa pakkotoistoja. Kova tyttö se oli kiroilemaan, mutta jos sitä ei lasketa niin ihan mukava asiakas! Yritin mä sitä opettaa treenaamaan ilman ”v**tu” ”s**tana” termejä, mutta ei se ottanut opikseen vaikka jokaisesta kirosanasta tuli yksi ylimääräinen toisto meneillä olevaan sarjaan 😀 (ja tää ei ollut sitten edes vitsi..)

Ainut ongelma johon törmättiin oli ravinto, se on monelle naiselle paha paikka kun pitää alkaa syömään yli oman kulutuksen. Ongelma on se ruuan määrä sekä ajatus heiluvista alleista, mutta kyllä omien puheittensa mukaan söi paljon mutta mä vähän edelleen epäilen asiaa 🙂

Painoa ei todellakaan tarvitse nostaa paljoa, riittää vaikkapa ihan 100g/vk ja kannattaa aina ajatella niin että homma on todellakin hanskassa, paino ei todellakkaan pääse yhtäkkiä karkaamaan käsistä, jos alkaa ahdistamaan niin kerätyt kilot saa nopeastin dietin avulla pois. Jos lihasmassaa haluaa kasvattaa niin on myös syötävä paljon ruokaa, ei muurarikaan uunia muuraa ilman tiiliskiviä! Voi sitä laastilla yrittää rakentaa mutta eihän siitä mitään tule…

Isoja lihaksia on siis turha pelätä, mutta jos semmoiset haluaa niin kaikki on mahdollista! Se riippuu taas siitä kuinka paljon olet valmis tekemään asioiden eteen töitä! EI DUUNII, EI TULOKSII!

Henna55

Kuvien välissä on 6kk aikaa, kehonkoostumus on muuttunut TÄYSIN!

Jenkkakahvat hävinneet kuin tuhka tuuleen ja tilalle tuli kovat ja lihaksikkaat kyljet, selästä hävisi läskit ja niiden tilalle muodostui vahvat ja näyttävät lihakset, olkapää linja oli alussa tasainen kuin pohjanmaa mutta nyt hartijalinjaa korostaa pyöreät kauniit olkapäät 🙂 Ennen allit roikkui ja heilui tuulessa mutta nyt kumpu oli noussut käsivarren yläpuolelle ja allien tilalla jämäkät ojentaja lihakset. KAIKKI TÄMÄ 6KK AIKANA! Ketkä salilla treenaa niin tietää että harva nainen pystyy tähän puolessa vuodessa, jopa minäkään mies puolisena edustajana en usko että oma kehitys oli alussa lähellekkään tätä.

Kaikki on mahdollista mutta yhtälailla kaikki riippuu siitä kuinka paljon olet valmis panostamaan!

 Jos sua kiinnostaa lihaksikas ja timmi vartalo niin otappa yhteyttä, laitetaan homma pelittämään!

[email protected]

Jos missasit edellisen asiakkaan muodonmuutoksen niin käyppä kahtomassa kuinka häviää 50kg elopainoa tuosta vain 🙂 —> PAINAPPA TÄSTÄ <—

Facebook <– Tykkää

Youtube <– Tilaa

Kotisivut <– Tsekkaa

Instagramista löydätte nimellä @ptvatanen

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

24 vastausta artikkeliin “Asiakkaani HUIMA muodonmuutos part. 2”

  1. Huh!! Ihan jäätävät geinzzit kyl! Pitäisköhän suhun olla yhteydessä pyhien jälkeen ”bulkin alkaessa” kun jo on tahkottu muttei silti tyyliin vuodessakaan samaa muutosta kun Hennalla…

    • Kehittyminen on toki todella paljon myös geeneistäkin kiinni mutta kovalla panostuksella voi vaikuttaa myös hyvin paljon siihen miten homma ottaa tuulta purjeisiin!

      Otappa yhteyttä niin laitellaa homma etenemään 🙂

  2. Paljon sulla maksaa treeni ja ruokavalio ohjelmat? 🙂

  3. Tuo näyttää kyllä jo aika helvetin hyvältä muutokselta :O

    • Kyllä siihen parit toistot epämukavuusalueella joutui tekemään, mutta työ maksaa itsensä kyllä takaisin 🙂

    • Ei niin, hormooneihin meni kyllä aika paljon rahaa tuon 6kk aikana. Porvoosta loppu steroidit niin piti lähteä Thaimaasta hakemaan lissää kahden rekan kanssa.

  4. Voisko tuo kieliasu kokea jonkinlaisen muodomuutoksen myös? Jäätäviä yhdyssanavirheitä ja muita nolouksia kuten ”enään”.

    • Tässä ei vatasella taida olla tavoitteena kirjoittaa kieliopillisesti täydellistä tekstiä, vaan omalla rennolla tyylillään asiaa treenaamisesta. Jos Antsu tahtoo lukea tekstiä, jossa ei ole kirjoitus/kielioppivirheitä, niin suosittelen kirjastoa nettiblogien sijaan. Ja jos tykkäät arvostella toisten kirjoituksia, niin tarkistaisin ensin oman tekstin oikeinkirjoituksen (muodomuutos)… Leppoisaa ja rauhallista joulun odotusta itse kullekin! Jatka Jooel samaa rataa, hyvää duunia!

      • Joo en mie äidinkielen opettaja ole, enkä koulussakaan se penalin terävin kynä ollut, mutta ossaan mie reenata ja siitä mie tykkään 🙂

        JP:lle äärimmäisen hyvää joulua, ja ollaan sitten ihmisiksi!

  5. Heips! Nyt on kyllä ihan asiasta ohimenevä kysymys, mutta tosiaan osaisitko sanoa vaikuttaako miten pahasti treenaamiseen 3viikon lomareissu aasiassa? Reissu suunnitteilla helmi-maaliskuulle ja toukokuun alussa olis pääsykokeet kouluun joihin cooper raja 2800m. Tällä hetkellä treenaan siis ihan ohjelman kanssa siihen, kun ei vielä itellä mene noin paljon.. Jos pyrkisi siihen, että kävisi kuitenki juoksemassa reissussa 2-3krt/vk ja tulisi kuitenkin reilusti ennen toukokuuta takaisin Suomeen niin pääsis vielä täysillä harjottelemaan? 🙂

    • Loma reissu ei haittaa pätkääkään jos otat treenikamat mukaan ja syöt asiallisesti koko reissu, voi saada vaikka vähän potkuakin treenaamiseen kun ympäristö vaihtuu. Coopperitestin läpäisy kuitenkin riippuu hyvin paljon siitä miten kaukana nyt olet tuosta 2800m rajasta, että onko älytön projekti edessä vai tuleeko raja täyteen helposti.

      Kestävyyskunto ei hetkessä romahda, joten en usko lomasta olevan mitään haittaa jos otat kuitenkin lenkkarit mukaan, mutta jos tiedossa rilluttelu reissu niin ei sillä ainakaan juoksuun saa vauhtia.. 🙂

  6. Moikka, asiallisia tekstejä äijä kyllä rustaa!
    Jos on normaali kokoinen ja haluaa muokata kroppaa sporttisemmaksi niin minkälaisia kalorimääriä suosittelet dietille ja ajanjaksolle kun halutaan kerätä maltillesesti lihasta kroppaan? Tietysti riippuu taustoista yms mutta onko jotain perus kaavaa?

    Mukavaa joulun aikaa!

    • Kiitos 🙂

      Jos tarkoitat dietillä miinuskalori jaksoa niin ei silloin hirveemmin lihasta ainakaan saada, se hoidetaan sittä massakaudella. Aika hyvä nyrkkisääntö dietillä about -500kcal ja massakaudella +100-300kcal.

      Mukavaa joulun odotusta myös sinne 🙂

  7. Teetkö pt:n hommia myös Porvoon ulkopuolella (Helsinki)?

    • Vaikka Inarissa asti 🙂 Mutta asiakkaan kukkaron kannalta on fiksuin tulla Porvooseen treenaamaan 🙂 Täällä käy ympäri Suomea jengin piiskattavana.

  8. Wau, kova muutos kyllä, ja tuossa ajassa. Kiinnostais tietää, kuin monta kertaa viikossa kävi salilla?:)

    • Naiseksi todella kova saavutus kyllä! Henna treenasi 4-5 kertaa viikkoon, eli ihan kohtuullisen määrän 🙂

 
Tykkää jutusta