Pohkeet, turha lihasryhmä?

Pikainen video päivitys!

Pohkeet on rankasti aliarvostettu lihasryhmä, eipä kannattais.. Mä yleensä treenaan pohkeet olkapäiden kanssa samana päivänä ja otan pohkeet treenin alkuun, näin ollen jaksaa painaa kovalla teholla pohkeet puhki ja pumppiin, jos aina treenaat jalkapäivän päätteeksi pohkeet niin tehot ei ole varmaan enään kovinkaan katossa eikä myöskään motivaatio ja täten ei varmaan tuloksetkaan.

Älä ole tyhmä vaan treenaa niitä pohkeita kunnolla!

Mulla on muuten samanlaiset mutta vähän karvaisemmat :)
Mulla on muuten samanlaiset mutta vähän karvaisemmat 🙂

Videossa kerron oman tyylin treenata pohkeita, tänään poikkeuksellisesti treenattiin pohkeet reisitreenin päätteeksi. Aamulla takareidet jonka jälkeen pohkeet istuen, päivällä etureidet jonka jälkeen pohkeet seisten.

Facebook <– Tykkää

Youtube <– Tilaa

Kotisivut <– Tsekkaa

Instagramista löydätte nimellä @ptvatanen

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

10 vastausta artikkeliin “Pohkeet, turha lihasryhmä?”

  1. Morijeestaa!
    Pitääpä ihan näin aiheen ohi heittää kommenttia tai kai tää on enemmän kysymys, mutta ootko Jooel vilkuillu Suomi24 keskusteluja? Meistä kahdesta käydään sielä keskustelua melko kiivaastikin 😀

  2. Mikäs kun itellä pohkeet menee niin pahasti juntturaan että edes kävely ei onnistu kunnolla 😀 noin 5-7 päivää on pohkeet jumissa eikä hieronta tai venyttely tai mikään muukaan auta… Mitä pitäs tehä? Reenata pohkeita kahesti viikkoon ja toivoa että ne oppii palautumaan?

    • Mä lähtisin purkamaan tota onkelmaa silleensä että treenaisin pohkeita kevyesti muutaman kerran viikkoon, alussa vaikka 1-2 sarjaa jos ne siitä palautuu hyvin niin hetken päästä kokeilla 2-3 sarjaa ja sitä rataa. Ei kannata täysiä revitellä alussa, pikku hiljaa lisäät rasitusta kun pohkeet oppii palautumaan treenistä.

  3. Pitihän tuo pohjetreeniä testata. 🙂 Kyllä sai hyvin tuntumaa, ja venyttely tosiaan lisäsi tuskaa. Itsellä pohkeet ovat ihan hyvin kehittyneet, kun muun treenin kautta niille tulee ”sattumalta” harjoitusta.

    • Mukava kun otit kokeiluun ja vielä mukavempi juttu että meni perille 🙂 Kannattaa pohkeillekkin ottaa eristäviä liikkeitä, jos ei joka treenikierrossa niin vähintää jokatoisessa.

  4. Mitäs on pt vatsku mieltä sitten forkuista ja epäkkäistä, kun niitäkin harmittavan moni jättää reenaamatta. Sama on pakarat, mutta sitähän ilmenee lähinnä meillä miehillä 😉
    Mitä liikkeitä itse teet forkuille, epäkkäille ja pakaroille?

    • Häpeäkseni pitää myöntää että forkut jää itseltä treenaamatta usein, vaikka niitä TODELLAKIN pitäisi treenata, en ala selittelemään… Laiskuudesta johtuu.

      Epäkkäille tulee tehtyä kohtautuksia ja pakarassa on riittävästi pyöreyttä joten sinne en mitään eristävää ota, antaa kyykyn hoitaa 🙂

      Noi lihkaset saa paljon epäsuoraa rasitusta treenin ohessa mutta jos jokin noista olisi heikkous niin todellakin eristäviä liikkeitä treenin loppuun että heikoista kohdista saisi joku päivä vahvuuksia!

 
Tykkää jutusta