Pulla Pekka ja Kreatiini Keijo!

Äärimmäisen hyvää loppiaista kaikkille blogifrendeille ja toivottavasti suurin osa on vapaapäivää viettämässä, minä oon ainakin 🙂

Mutta sitten itse asiaan! Olin joulua viettämässä Pohjois-Karjalassa josta tulee Suomen kovimpia kehonrakentajia, nyt en siis tarkoittanut itseäni vaan esim. Pekka Kotipohjaa sekä Mikko Ovaskaista. Jotain sinne juomaveteen on sekoitettu kun tuommoisia kyhmyniskoja sieltä sikiää, Porvoon käyttövedessä on ilmeisesti aika laimeat sekoitukset kun ei tunnu patti täällä kasvavan juuri lainkaan..

No mutta jätetään käyttövesi keskustelut tuota tuonnemaksi ja käydään nyt siihen asian ytimeen! 

Viikon kun viettää keskellä metsää niin mökkihöperöksihän sitä tulee joten joululomalle varasin joka päivälle punttitreenit Joensuun cityyn jossa pääsi sitten höyryjä päästelemään oikeen kunnolla. Alkuperäinen tarkoitus oli hieman kevennellä treenien osalta mutta ei sitä loppujen lopuksi tullutkaan kevenneltyä. Älkää pojat pahastuko mutta mun mittakaavalla treenit oli semisti löysiä mutta mikä toi hommaan extra maustetta oli se että tehtiin hyvin erillaista treeniä mitä itse olen tottunut tekemään, tai jos olikin tuttuja liikkeitä niin ne suoritettiin mulle suht tuntemattomissa laitteissa joka toi kovasti potkua hommaan. Treenin jälkeen olo oli kuin ei olisi treenattu lainkaan mutta seuraavana päivän lihoissa tuntui että jotain tehtiin kuitenkin oikein 🙂

Otos videosta
Otos videosta

Eli tässä sen taas huomasi, omiin kaavoihin helposti kangistuu ja vaikka intensiteetti ja treenitehot olisi tapissa mutta jos liike ja treeni onkin lihakselle tuttua niin hyötysuhde ei olekkaan niin hyvä. Helpommalla työllä selviää kun muistaa vaihdella liikkeitä ja tyyliä.

Pekka oli turvonnut taas kuin mummon pullataikina, siitä kaverista tulee olemaan vaikka mihin! Jäädään mielenkiinnolla seuraamaan mitä ukosta revitään irti lajin vaihdon myötä! Sällillä mittaa alle 170cm mutta painoa sitten jo lähemmäs 100kg niin siinä voipi kaikki miettiä että leveyttä alkaa olemaan kohta samalla tavalla kuin pituutta ja Pekkahan on ihan pentukin vielä kaiken lisäksi, ikää ei taida olla paljoa päälle 20. Äärimmäisen kova pohja ponnistaa minne vaan!

4242424

Pekan kanssa reenattiin rintaa ja haupitsia niinkuin kunnon bodarit tekee joka reeni! Ennakkoon ei oltu suunniteltu mitään vaan annettiin virran viedä mennessään, ja monestihan se onkin ihan hyvä kaava, mennään aina niin kovaa kun fiilis ja olotilat antaa! Pekka reenasi Uusitalon Arin opeilla eli hyvin hallitusti ja anatomisesti oikein suoritettuina, mä koitin hetken aikaa matkia tätä mutta tuommoisien asioiden sisäistäminen vaatii harjoittelua joten päätin ottaa treenin silleen kuin olen tottunut ottamaan eli tyylillä joka itselle tuntuu parhaalta olipa se sitten anatomisesti oikein suoritettu taikka ei.

Mulla on muutamia ajatuksia treenityyleistä ja muutenkin tästä metodien ihmeellisestä maailman, jos haluatte niin voin laittaa mietteitä videolle. LAITANKO??

ILMEET
Kummalla on komeampi bodyirvistys??

Ennen Pekka tykkäsi runnoa isoilla romuilla ja kunnon vauhdilla joten treenityylin muutos tuo varmasti positiivista muutosta kehitykseen ja treeniin. Isoilla painoilla runnominen ei ole väärin mutta siinä loukkaantumisriskit on taas huomattavasti suuremmat ja sehän riittää kun saat yhden pahemman haaverin niin pahimmassa tapauksessa peli saattaa olla pelattu.

Videolla oleva treeni taisi mennä kutakuinkin näin:

  • Vinopenkki kp 3-4 sarjaa
  • Vinopenkki vipuvarsikoneessa 3-4 sarjaa
  • Vinopenkki flys ristikkäistaljassa 3-4sarjaa
  • Hauiskääntö taljassa 3-4 sarjaa
  • Tuettu hauiskääntö koneessa 3-4 sarjaa

Lyhyt ja ytimekäs treeni ja seuraavana päivän rintalihaksissa tuntui arkuutta joten onnistuimme äärimmäisen hyvin tehtävässämme 🙂

Pidemmittä puheitta kaikki menee mun youtube profiiliin, tilaa kanavan ja katsoo videon 🙂

Facebook <– Tykkää

Youtube <– Tilaa

Kotisivut <– Tsekkaa

Instagramista löydätte nimellä @ptvatanen

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

16 vastausta artikkeliin “Pulla Pekka ja Kreatiini Keijo!”

  1. Voisit kyllä tehdä videon treenityyleihin liittyen,vaikka hieman sitä käsittelitkin jo tässä alottelijoiden videossa,mutta vaikka hieman syvällisempää settiä liittyen siihen.Nykyään kun treenityylejä on paljon ja monet menee sekasin että mikä on se sopivin ku Wilenius kikkailee sarjoja joissa ei ole mitään logiikkaa mutta kun taas Coleman teki suoria sarjoja ja oli monesti Mr O niin miten se sellainen on sit mahdollista 😀 Niin siis pointtina vaan että kun ihmisiltä tuntuu olevan nykyisin suurin ongelma salilla käymisessä että minkä merkkistä heraa käyttää ja mikä olisi se sopivin treenityyli,sen sijaan kun vaan voisi mennä salille nostaa rautaa ja tehä liike asiaankuuluvalla lihaksella

    • Laitetaan siis to do listaan ylös! Sulla oli hyviä pointteja kommentissasi, pilkun viilaus on yks tyhjän kanssa 🙂

  2. HOI. Äijä tuottaa helvetin hienoo matskua ja seuraan videoitas ja blogikirjoituksiasi mielelläni, mutta pakko antaa vähän kritiikkiä..
    Voitko PLIIIS antaa jonkun ulkopuolisen oikolukea näitä tekstejäs 😀 Kirjotus_virheiden määrä on ihan ylitsepääsemätöntä… Ei vaan tosissaan pysty lukemaan jos kaksi ensimmäistä lausetta kirjoitetaan tyyliin: ”Pulla_Pekka ja Kreatiini_Keijo!
    Äärimmäisen hyvää loppiaista kaikkille blogi_frendeille ja toivottavasti suurin osa on vapaa_päivää viettämässä.”
    Teksti on kuin ala-asteopiskelijan kynästä.

    Peace and looooove..

    • Hehe 🙂 Muija välillä oikolukee mutta ei sekään ihan aina kerkee 🙂 Kirjoitusvirheet on mun tavaramerkki, eihän kukaan voi ottaa todesta bodaajaa kuka kirjoittaisi kuin äidinkielen opettaja 🙂 Fyysiseltä iältä oon 24 mutta henkinen ikä on vielä siellä ala-asteella 😉 Peace!

    • Hei Jouman,

      vatasen tekstit ja videot ovat yksi body-alan parhaista! Ja ennen kuin kommentoi muiden kielioppia, niin kannattaa kirjoittaa ainakin oma ensimmäinen lause suomen kielellä.

      • Jouman nyt varastaa huomion täysin 🙂 Kritiikkiä saa antaa, mä en pahastu laisinkaan mut joo kyllä mä kehuista tykkään silti enemmän joten Jyrille kiitos kohteliaisuudesta 🙂

  3. Ehdottomasti videota kehiin! 😉 Metodeista ja treenityyleistä väittely tuntuu olevan ikuinen väittelyn aihe, ja etenkin kun viime aikoina on tullut pinnalle niin monia treenityylejä mm. Uusitalon, Takamaan jne. myötä joten olisi ehdottomasti paikallaan saada kuulla sinun näkökulmaa asiasta! 🙂 Joten eikun videota tulille! 😉

    • Tuumasta toimeen siis! Eiköhän lähiaikoina saada Vatasen video kehiin joka tulee tiputtamaan eksyneet takaisin maan pinnalle, ei tämä sen ihmeempää tiedettä ole 🙂

  4. Please älä laita mitään. Eiköhän tosta aiheesta olla kuultu jo tarpeeksi

    • Mä oon välttynyt siitä, saapi päänsäryn kun kuuntelee väittelyä 🙂 Mä en ajatellut väittää yhtään mitään 🙂

  5. Hassua kun joku kommentoi kirjotusvirheistä.. sillä olen opettaja ammatiltani ja en edes kiinnittänyt huomiota kirjotusvirheisiin… 😀 johtunee siitä, että blogi on niin mielenkiintoinen ettei kirjoitusvirheitä edes huomaa 🙂

    • Meitä on moneen junaan, toisia harmittaa pienet jutut ja toisia ei. Itse yleensä enemmän katson kokonaisuutta kuin yksityiskohtia 🙂 Kiitos palautteesta! 🙂

  6. Osaatko vatanen neuvoa missä mättää kun rinta treenissä saan smithissä penkkiä tehdessä paremman tuntuman kuin vapaalla tangolla tehdessä? Vapaalla tangolla kun teen niin tuntuu ettei menis rinnalle yhtään, oteleveys pikkurillit melkein merkeillä, jos menee merkeille nii olkapäät tulee kipeeks :S

    Käsipainoilla tulee sillon tällöin tehtyä, jos ei ole rintatreenin ekana liikkeenä niin saattaa jopa saada tuntumaa
    Pitäskö alkaa jotenki hiomaan tekniikkaa tai sitten yrittää ottaa ennen penkkiä jo hieman pumppia rintaan jos auttaisi?

    • Jaahas! Mä lähtisin ensimmäisen katsomaan tekniikkaa kuntoon. Jos olet tehnyt aina enemmän smith penkkiä niin se voi johtua siitäkin eli tuntuma perus penkkiin on kateissa ja harjoituksen kanssahan se alkaa löytymään, tankoon pienet painot ja tuntumaa metsästämään. Itsellä homma toisin päin, smith penkki menee olkapäille ja normi penkki uppoo tosi hyvin rinnalle, tämäkin suurimmaksi osaksi sen takia koska olen penkin aina tehnyt normi penkkinä ja tekniikka smith penkin kanssa kadoksissa. Yleensä se tuntuma löytyy kun vaan keskittyy tekemiseen ja antaa aikaa!

  7. Moi ! Käytätkö salihanskoja kaikissa liikkeissä vai mitä mieltä niistä olet ? Pohdinnassa ostaisinko itsellekkin hanskat.

    • Aika gayt jos multa kysytään 🙂 Itse en käytä, mutta jos tunnet semmoisia tarvitsevasi niin kannattaahan se kokeilla!

 
Tykkää jutusta