Miltä näyttää kun dietataan 20kg pois?

Terveisiä kaikille ihan tasapuolisesti taas ja tosi siisti juttu että vahingossa klikkasi blogini auki ja kerta tänne nyt tulit niin lueppa samalla koko setti loppuun saakka 🙂

Muutama vuosi sitten tuli pidettyä ensimmäinen varsinainen suunniteltu dietti ja silloin lähtöpaino oli vähän reilut 115kg, dietin loputtua aamuvaaka taisi näyttää 102kg ja siihen oli hyvä lopettaa. Kunto oli silloin siisti ”kesäkunto”, ei ollut tarvetta sen pidemmälle diettiä viedä kun ei sen ihmeempiä tavoitteita ollut näkökentässä. Dietin päätyttyä pidin useamman vapaapäivän ja söin mitä mieleen tuli, taisin muutaman alkoholi annoksenkin nauttia lämpimän kesäillan kunniaksi muutamalla sikarilla höystettynä.

Muutaman vaparin jälkeen normaalisti takaisin ruotuun ja hiljalleen energiamäärää nostamaan. Siitä lähtikin käyntiin menestyksekäs massakausi jonka aikana paino nousi JOPA 30KG 🙂 Tämä kaikki tapahtui yhden vuoden aikana, nopeasti kun laskee niin keskiarvo on lähemmäs 600g/vk joka on ehkä ”pikkasen” liikaa. Mutta voin kertoa että tekemistä oli, kaikki voi kokeilla samaa perässä ja ne jotka ovat kokeilleet niin suurinpiirtein tiedättä ne ruokamäärät ja ne ei ole ihan sitä light kamaa 😀

SONY DSC

 

No eihän tämä kaunista katsottavaa ole mutta MAN GOTTA DO WHAT MAN GOTTA DO!!

Alku kesästä vaaka tosissaan näytti lukemaa 132kg ja askel oli raskaan tuntuinen. Kesä toi tullessaan paljon töitä joiden ansiosta paino lähti putomaan hyvää vauhtia vaikka kalorit silloinkin oli 4500-4700kcal seudulla. Muutama kuukausi kovaa duunia ja paino oli laskenut 10kg alaspäin ilman mitään sen isompaan suunnitelmaa. Hetken aikaa pidin painoa siellä +120kg seutuvilla jonka jälkeen syksyllä aloitin varsinaisen dietin ja tavoitteeksi asetin itselleni päästä alle 110kg.

Dietti kesti 15viikkoa jonka aikana pudotin painoa 122 kilosta 111 kiloon. Hieman se jäi tavoitteesta mutta dietin viime metreillä aloitin yhteistyön Halosen Matin kanssa joka sanoi että dietti stoppaa tähän paikkaan ja massakausi alkakoon. Enhän minä siihen vastaan väitellyt vaan ajoin suorinta tietä mc donaldsiin ja vieläpä ihan luvan kanssa 🙂

130-110

Noin kymmenisen kiloa painavampana päättyi tämä dietti edelliseen verrattuna, eli voisi sanoa etten minä ihan turhaan itseäni sian näköiseksi syönyt ja kärsinyt jatkuvasta ähkystä sekä peräreijän arkuudesta (ne ymmärtää ketkä ovat sikabulkanneet) 😀 Nyt on startattu uusi massakausi ja tällä kertaa mennään rauhallisesti turhia vatsamakkaroita keräämättä. Takana on nyt kuusi viikkoa bulkkia ja paino edelleen pyörii siellä diettipainon alimmissa luvuissa, tänään taisi näyttää 111,5kg ja kalori olleet +4800kcal 😀 Kroppa tuntuu imevän energia hyötykäyttöön ja sehän passaa minulle 🙂

Tällä kertaa lihaa tehdään enemmän kuin koskaan ja 2017 syksyllä olen valmis ottelemaan! Mä teen niin kovan paketin kun vaan ikinä pystyn ja se riittää siihen mihin on riittääkseen!

Päivän kysymys: kuinka paljon sinä olet saanut bulkattua painoa yhteen vuoteen?

Facebook <– Tykkää

Youtube <– Tilaa

Kotisivut <– Tsekkaa

PPS-Shop <– Tilaa horkkasi täältä

Instagramista löydätte nimellä @ptvatanen

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

47 vastausta artikkeliin “Miltä näyttää kun dietataan 20kg pois?”

  1. Mua kiinnostais ihan hirveesti tietää, et mitä tohon 4800 kaloriin sisältyy?? 😀 Voisitko tehdä ruokapäiväkirjapostauksen? Tai jos jaksat vaikka kommenttiin vastata ja kertoa.. 😀

    • Todella perusruokaa koko ruokavalio täynnä, niinkuin se kuulu ollakkin 🙂 Mä voin listata pääainekset tähän: Jauheliha, pasta, ruisleipä, banaani, hera, malto, kaura, mysli, rahka, marjat. Siinäpä ne, toki seassa on paljon muutakin pientä hilpetööriä mutta niistä ei sitä energiaa älyttömästi tule.

      Voin tehdä jossain vaiheessa päivityksen päivttäisestä ruokailustakin.

      • Kiitos! Joo teeppä! 😀 Lähinnä just mietin niitä (isoja!?) määriä, et millasia ne oikeesti on 😀

        • Esim treenin jälkeen on 50g hera + 80g maltoa ja siitä 1h eteenpäin ja 200g jauhelihaa + 150g pastaa + 200 vihanneksia + 100g ruisleipää + banaani.

          Kyllä siinä joutuu jo yrittämään 🙂

  2. Nyt ollaan kyllä erittäin siistissä kunnossa ! Aika kookas olet tuossa vasemmanpuoleisessa kuvassa 🙂 Käytkö puntarilla massakaudella useasti viikossa, jotta näet mihin suuntaan paino liikkuu ja osaat näin viilata ruuan määrää ? Jos käyt, niin kuinka useasti 🙂 Millaisia sarjapituuksia teit dieetillä, vai teitkö laajaasti lyhyitä sekä pitkiä ?

    • Nyt kunto on semmoinen semi siisti kesäkunto mutta kai tää tästä hiljalleen löystymään lähtee, aika väistämätöntähän se on kun kasvaa halutaan 🙂 Massakaudella käyn vähintään kerran viikossa vaa´alla, on koko ajan tietoinen miten homma edistyy ja tartteeko ruuan kanssa tehdä muutoksia. Eihän sitä noin usein tartteis mutta mä olen tottunut käymään, saman homman teen vyötärön mittaamisen suhteen.

      Dietillä tein raskasta sekä voluumitreeniä, toistot pyörä 6-15 välissä pääosin. Ei treeni muutu mihinkään olipa dietti taikka bulkki.

  3. 20 kiloa! Mutta en tiedä lasketaanko sitä ku olin paksuna hahaha! 😀

    • Hahah, hyväksytään 🙂 Varmaan myös oli aika pikainen diettikin tämän bulkin jälkeen, kerta ponnistuksella -10kg 🙂

        • Haha, tehokasta! 🙂 Uusi ihmedietti, ”hankkiudu paksuksi ja pudot jopa 15kg kahdessa viikossa” sopisi iltalehden etusivulle 🙂

  4. Jos kävelisit mua vastaan ni housut valahtas alas samantien

  5. Onko suunnitelmia priorisoida käsiä kun selkeesti näyttäisi jonkinverran lagaavan muuhun kroppaan nähden (no offense)?
    Onko pro kortti mielessä tulevaisuudessa? Hyvin on tullut pihviä ja jatka samaan malliin niin 2017 pamahtaa ja lujaa bodilavoilla 😉

    • Kädet on surkeet ja olkapäät myös, ilman niitä ei pääse kyllä yhtään mihinkään. Vaikka kaikki muut lihasrymhät olisi tikissä mutta nuo kaksi puuttuu niin näyttää ihan fitnesspojulta vaan, kädet ja olat tekee miehen 🙂 Niihin on panostettu jo tovin verran mutta ei ne tunnu vastaavan treeniin halutulla tavalla. No ei tässä surkutella auta, lisää reeniä vaan!

      Ammattilaiseksi synnytään ja ne ketkä eivät syntyneet sitä varten ja siitä huolimatta lähtivät sille tielle niin menestystä eivät ole varmasti saaneet. Minä en syntynyt tätä lajia varten mutta Suomen tasolla haluan tulla saamaan menestystä vielä joku päivä! Ekoilla kerroilla mennään ottamaan selkään ja hankkimaan suurempaa nälkään, joku päivä mä vielä näytän 🙂

  6. vuodessa on tullu semmonen 17kg.
    Alipainosta oon nostanu painon normaalipainoon, ja vieläkin ihan siistissä kunnossa.

    • No sulla on alla sitten oikeen hyvin onnistunut massakausi! Varmaan alkaa paketti näyttämään vähän muodokkaammalta 🙂

  7. vuosi sitten olin kai saanut vuoden aikana bulkattua 12 kiloa lisää painoa. yhteensä 3 vuodessa on tullut jotain 25 kiloa, mutta siihen on sisältynyt myös pari lyhyttä välidieettiä joista huolimatta kunto on mennyt aika mössöksi. oon jo ihan pienestä asti ollut läski niin bulkkaaminen on tuttua puuhaa. viime syksynäkin sain 7kg lisää 3 kuukaudessa joka vastaa tota sun vuositahtia niin tosi kova jos oot jaksanut vuoden vetää putkeen tolla vauhdilla.

    • Hyvinhän sitä karstallekkin on massa tullut! Nyt hetken kasvattele pattia ja sitten kunnon dietille ja rasvat alle 10%!

  8. itellä paino nousi vain 86-102,5kg 6kk:ssa.
    Nyt paino paino 96kg kun vähän dietannu. Vyötärö kohta samassa kun 86kg painava.
    En kyllä 86 mikään tiukka ollut. Laiha läski 🙂

    Mutta sitten kun rasvan vielä alemmaksi noin 4-6vko. Aloitan hankkimaan taas sitä lihasta.
    Mutta yritän syömään puhtaammin. Aina massakaudella antaa itelleen ihan liikaa vapauksia
    nauttia näitä helppoja pikaruokiakin. Ja nämä kun saavat aina niin helvetin kovan väsymyksen
    vain aikaan.

    Kyllä Vatasen pojalle hyvin lihaa tarttunut. Kyllä itellekkin kelpaisi. no homo 🙂
    Kuka nyt kynäniskana haluaisi elää. Onko kynäniskana edes elämää 🙂

    • Hyvin on noussut paino ja ilmeisesti lihastakin tarttunut jos nyt jo vyötärö alkaa olemaan samoissa lukemissa kuin kymmenen kiloa kevyempänä! Vedä massakausi fiksusti ja hitaasti energia määrää nostellen, kerta viikkoon voi ottaa cheatmealin mutta vain kerran viikossa!

  9. Vuoteen tullu painoo 12kg ja rasvat laskenu 15:sta yheksään

    • Jos kutinsa pitää väitteesi niin nostan hatun päästä ja toivon että kertoisit enemmän tästä projektista 🙂

  10. vuodessa tuli 22kg paino ylös muttei se kaunis näky ollu.. 166cm ku pituutta suotu ja paino oli lähempänä 90kg 😀 tippunut tuosta sellaset 8kg melkeinpä itsestään kun puhkes stressistä refluksitauti mikä lievästi sanottuna haittaa punttiharrastusta.. Motivaatiota kuitenkin sen verran paljon saanut teikäläisen videoista ja blogeista että periks ei perkule anneta vaikka vaikeemman kautta tässä joutuu kaiken tekemää. Astma vielä tähä päälle 😀 kiitos kun jaksat näitä kirjotella!!

    • No samperi onhan sitä painoa kertynyt kyllä ja varsinkin tuohon varteen aika mittava kasa tavaraa 🙂 Toivotaan nyt että osa olisi lihastakin! Mukava kuulla että mun höpinöistä olet virtaa saanut, periksi me ei anneta se ei kuulu vaihtoehtoihin! Kiitos kun jaksat kommentoida!

  11. On se vaan niin hienon näköstä kun on noin iso mies noin siistissä kunnossa! 2017 kisoja sitten vain odotellessa, kun lihaa on tullut VIELÄKIN enemmän ja tuosta on raapaistu vimosetkin pois… Pelottaa jo ajatuskin siitä möröstä.. 😀

    Bulkki kyssäriin: Pari vuotta sitten kun tämäkin poika tajusi vihdoin ravinnon merkityksen sali hommissa ja alkoi syömään asian mukaisesti, nousi paino sieltä 76kg hieman reilu vuodessa sinne 90kg paikkeille.

    Plussilla on menty edelleen ja paino keikkuu tällä hetkellä siellä 95-96 paikkeilla, parhaimmillaan iltapaino vilautellut jotain 97,5 luokkaakin. Tässä sitä sitten ollaan painiskeltu mielessä että uskaltaisiko sitä lähteä dieetille vähän kuntoa kesäksi siistimään? Rimpula tässähän ollaan edelleen eikä siksi välttämättä huvita dieetille lähteä kehitystä pysäyttämään, mutta toisaalta tuo siistimpi kunto on vain niin paljon näyttävemmän ja nätimmän näköinen.. Niin ja armeijaan lähtö heinäkuussakin on sitten sekoittamassa pakkaa..

    Ps. Anteeksi kun tuli tämmönen pitkä tarina

    • Jäädään odottelemaan, kyllä mun tavoite on että 10kg lisää pitäisi saada lihasta ja sen uskon pariin vuoteen tekeväni! 🙂

      Hyvinhän se sullakin on paino ottanut tuulta purjeisiin! Sitä dietin aloittamista kannattaa tosissaan funtsia, että onko lihasta tullut niin paljoa että se dietti olisi kannattava.? Mä olen aika varma siitä että armeijassa tulet laihtumaan kumminkin joten kannattaa se painon pudottelu jättää suosiolla sinne koska siellä se tulee tapahtumaan ihan vahingossakin 🙂 Muista inttiin ottaa heraa mukaan ja vedät kipollisen sitä ennen ruokailuja, ei saa intti safkasta sitä roheiinia muuten 😉

  12. Aivan helvetin hienoo työtä! itteasias hämmästyin kuin hyvi sulla tuli nuo vattalohkot näkyvii sieltä masssan alta, ja vieläpä näppärän näköset :D/// ja muistathan et kässäreil ku vääntää hauberia ni saman verran toistoja molemmil händyil vaik toises oiski potkua 😉 toine nimittäi näyttää hituse suuremmalta 😀 ei vaiskaa, kuva hämää (kai)

    • Kiitosta 🙂 Vatsalihakset erottui vielä läskin alta silloin 130kiloisena, eli ne on ollut aika vahvat luontaisestikkin ja niitä en ennen nykyistä treeniohjelmaa treenannut lainkaan. Ja niiden erottumiseen jeesaa se että mulla toi rasva kertyy tasaisesti pitkin kroppaa, ei jää roikkumaan pelkästään navan ympärille.

      Vasen hauis on sentin pienempi kuin oikean, ollut aina ja tulee varmaan aina myös olemaan 🙂

  13. 20kg syyskuusta helmikuuhun. 2014 vuoden huhti-elokuun kärsin nielurisa tulehduksista ja ruokavalio oli välissä pelkkää sosetta ja nestettä. Elokuun puolessa välissä leikkaus ja siitä seuraavat 3vk syöminen oli yhtä helvettiä ja paino kävi alimmillaan 63kilossa. Kaikki 2013 vuonna hankittu lihasmassa näytti häviävän (2014 tammikuussa paino 68kg 10% rasvoissa) vaikka reeneissä ei annettu periksi, ruoka vaan ei ollut riittävää.
    Helmikuun alussa puntari näytti 83 kiloa ja rasvat n.12-13%. Pituus 171cm. Jotain vissiin tuli tehtyä lopppuvuosi oikein 😀

  14. Puoltoista vuotta aktiivisesti käyneenä, paino noussut jonkun verran, tänään meni tosiaa maaginen 90kg raja rikki ettei ihan punnita enää neuvolassa, mutta tosiaan alotus paino oli 75-76kg syksyllä 2013, ja pituutta on 192cm

    • Selkeesti jotain olet oikei tehnyt kun paino on noin hyvin noussut! Toivotaan että osa painosta olisi lihastakin 😉

  15. Hei pakko ihan kysyy tälläsen sunnuntaitreenailijan et pistääkö sulla silmään/häiritseekö, jos näät jonkun salilla tekevän jotain liikettä ihan väärällä tekniikalla tai muuten vaan väärin? 😀

    • Ei häiritse lainkaan MUTTA jos joku tekee liikettä oikeasti vaarallisen näköisesti niin yleens puutun kohteliaasti asiaan. Perus väärin tehdyt tekniikat joista ei ole vaaraa niin ei häiritse, välillä jotkut oikein räikeät tapauksest saatta vähän hymyilyttää 🙂

  16. 4800 kaloria, yöök 😀 Olen kadehtinut miehiä siitä, että pystyvät syömään enemmän kuin naiset lihomatta, mutta taisin muuttaa mieleni. Taidan olla oikein tyytyväinen juuri tällaisena. Eli kiitos tästä.

    Mutta propsit kesäkunnosta! Joskin kuulostat siltä, että meinaat kadottaa sen ennen kesää? :/ Kevätkunto?

    • Määrät kuullostaa kivoilta mutta sitten kun naaman eteen laitetaan semmoinen määrä puhdasta ruokaa niin mielipide yleensä muuttuu. 4800kcal on vielä aika vähän, eli tuolla energiamäärällä mun paino ei ole lähtenyt edes nousuun, pikkuhiljaa nostetaan energiamäärää ja kai sitä päädytään massakauden edetessä sinne lähemmäs 5500-6000kcal.

      Kesäkunto oli nyt keskellä talvela ja kesäksi otetaan taas kunnon makkaramaha 🙂 Mulla on tavoitteet 2017 syksyssä, ei tässä kesässä. Kesäkuntoon treenaajat on sitä ihan eri porukkaa 😉

  17. Sulla on aika paha toi fysiikka kun miettii se on niin tasanen ettei löydy helposti mitään mitä pitäs parantaa 😀 ainut mikä tulee vaan mieleen että joku 5kg lisää lihaa 😀

    • Kädet ja olkapäät on jäljessä, ne pitää saada kasvamaan ja sitten toki ihan yleismassaa paljon lisää 🙂

  18. Puolessatoista vuodessa paino noussut 56 kilosta 69 kiloon. Kovinkaan suurissa massoissa en ole, kun pituutta löytyy 178cm.

  19. Ei kovin isoja noi esimerkin ruoka annokset, mutta syöt varmaan bulkilla 8-10 kertaa päivässä. Itsellä dieetilläkin on välillä 500g lihaa, kasviksia ja pastaa sitten vähemmän. Lihotuskaudella oon vetäny lähes kilon jauhelihaa ja kanaa yhdellä aterialla, kaks lämmintä per päivä ja loput 6 ateriaa päälle 🙂

 1
Tykkää jutusta