Paljon lihasta on riittävästi?

Katselinpa tuossa aamupalapöydässä Kotipohjan q&a videota ja siellä esitettiin kysymys, että kuinka paljon lihasta on riittävästi. Siinä sitten omassa päässä aloin tätä miettimään ja fundeeraamaan, että milloin sitä itse tulee olemaan tyytyväinen lihasmassan määrään. Mitä luultavimminkaan koskaan en täysin tyytyväinen omaan kehoon tule olemaan ja se mun mielestä onkin vähän homman juoni että sisällä on se palo tehdä kerta kerralta kovempaa ja pyrkiä kehittymään jatkuvasti.

DSC_0299-21

Jos mä saisin itse päättää niin semmoinen 130kg kisakireetä lihasmassaa olisi hyvä määrä, semmoinen iso kokoinen ammattilais fysiikka olisi se minkä haluaisin jos nyt tässä vaan saisin lampunhengeltä pyytää. Sitten kun otetaan ne vaaleanpunaiset lasit pois päästä ja mietitään asiaa realistisesti niin kannattaa tuommoiset tavoitteet nyt haudata koska kyllä se on vaan niin, että genetiikkaa määrää kenestä tulee ja mitä. Kyllä on olemassa apuja mutta ne ei huonosta timanttia tee ja se on kylmä fakta.

Tätä lajia on nyt jonkin aikaa tullut hinkattua ja käynyt selväksi ettei rahkeet tule riittämään sinne minne ihan oikeasti haluaisi, silloin on hyvä asettaa realistisia tavoitteita ja tyytyä siihen, vaikka tämä nyt vähän surkealta kuullostaakin niin ei se nyt niin ole, mä tykkään tästä hommasta ja haluan olla tässä niin hyvä kuin ikinä voin mutta haluan asettaa itselleni realistisia tavoitteita jotka tiedän saavuttavani kovalla työllä.

Ammattilaiseksi synnytään ja jos sinusta on ammattilaiseksi niin se tulee ilmi parin ensimmäisen vuoden aikana. Toki sinne pro riviin paskoillakin geeneillä pääsee mutta onko siistiä olla pro ja joka kisassa viimeinen, kuin että olisit amatööri ja pärjäisit hyvin.

Uskoisin että mä olen varustettu keskiverto geeneillä joten kovalla ja periksiantamattomalla duunilla pystyn saavuttamaan ison ja näyttävän fysiikan ja pärjäämään sillä Suomen tasolla. Nyt vaan vaaditaan aikaa, paljon ruokaa ja aivan liian paljon kivuliaita treenejä.

Tässä muutama kaveri ketä somessa seuraan ja ”fanitan”. Tällainen olisi mun tavoite fysiikka, tai siis lihasmassa määrä, omaa rakennetta ei voi muuttaa.

12

23

Nää kaverit ovat syntyneet ammattilaisiksi, kumpikaan ei kuitenkaan vielä ammattilainen ole mutta todella lupaavat edellytykset tähän, kaverit vuosimallia 92-93… 🙂

Asettakaa itsellenne realistisia tavoitteita, se ei tarkoita etteikö saisi haaveilla ja pyrkiä vaikka maailman huipulle mutta jos päämäärän lyö tavoittamattomiin asti niin joku päivä voi loppua motivaatio ja into kun ymmärtää elämän realiteetit.

Toivottavasti en lytännyt kenekään haaveita tai tuonut semmoista luovuttaja fiilistä koska se ei ollut tarkoitus, selvensin vaan omia ajatuksia ja niitä keinoja joilla itseäni motivoin jatkamaan tätä projektia eteenpäin täydellä teholla jokaikinen päivä.

Tehdään parasta jälkeä mihin pystytään ja se riittäköön! 🙂

Facebook <– Tykkää

Instagram <– Seuraa

Youtube <– Tilaa

Kotisivut <– Tsekkaa

PPS-Shop <– PROTSKUUUU

Pps-shopilla on vielä hetken aikaa myynniissä SUPER EDULLISTA HERA ISOLAATTIA!! 4KG ALLE 60E!!! 4 eri makuu tossa pöntössä niin ei kyllästymään kerkee! Klikkaa kuvaa ja tilaa!

11329959_10153050148483432_6924470889761838255_n

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

15 vastausta artikkeliin “Paljon lihasta on riittävästi?”

  1. Hienoa tekstiä. Bodauksessa ei olisi mitään mieltä ilman tavoitteita, tosin useemman vuoden reenailun jälkeen on myös treenaaminen itsessään jotenkin muuttunut tylsästä helvetin hauskaks ajanvietteeks, varsinki sen jälkeen, kun on saanu salille oman koulutettavan hetki hetkeltä vähemmän 0,05mm monofiilisiimaa muistuttavan yksilön.
    Vatasen pitäis sen suoltamisen lisäks vaan käydä joku uusintakurssi äidinkielestä, vähän sattuu välillä kirjotus silmään.

  2. Onko liikaa 16v tytölle (vähän yli vuoden treenannut 3-4 krt viikossa (+kesällä 2015 lenkkejä)) että juo treenin aikana fitnessgurun aminoa (http://www.fitnessguru.com/fi/one-amino-sample#cola) ja treenin jälkeen gainomaxin palautusjuomaa?
    Haluaisin ottaa siis messiin jotain lisäravinnetta, mutta en tiiä oikein että mitä ja paljon? Haluisin tehostaa lisää lihaksen kasvua

    • Näihin on vaikea mitään tarkkaa vastausta antaa kun en tiedä sun ruokavaliosta sen enempää mutta en usko että kyseiset lisäravinteet nyt liikaa olisi. Mutta sen minkä varmaksi osaan sanoa niin älä noita tuotteita käytä, ihan törkeen kalliita. Pps-shopilta osta 500g bcaa pönttö maksaa 24,90e, jos fitnessguru pussukoita ostat 500g edestä niin se tulisi maksamaan 70e. Palautusjuoma kannattaa itse kasata hera-isolaatista ja maltodekstriinistä, niitä myös löydät pps-shopin sivuilta. Gainomax on aika kallis jatkuvasti käytettäväksi.

      • Suositteletko tälle 16 vuotiaalle just noita aminoita vai jotain muuta reenin aikana vedettäväks?

        • En näkisi syytä välttämättä intrajuomalle mutta jos haluaa kokeilla niin antaa mennä vaan, tärkeämmäksi nään palautusjuoman.

          • No taidan pysyä tuossa palautusjuomassa pelkästään kun ei toi reenin aikana vedettävä mikään pakollinen ole!!!

            Puhuit et halvemmaks tulee vetää hera-isolaatista ja maltodekstriinistä kasattu juoma! Mitäs suosittelet ??… tällee alkuun kokeiluu nyt vaiks, kun ite vähän pihalla näist eri tarkotuksista jnejne 😀

  3. Nyt tarviis vähän neuvoja…
    Oon treenaillut koht parisen vuotta säännöllisesti.. Nyt viimesen kuukauden aikana, kun oon tehnyt jalkareenin salilla, ni hyvä et seuraavana päivänä ees muistan mitä tein eilen salilla.. Vai teinkö mitään??
    Eli seuraavan päivän jalkojen kivut/tuntemukset ovat kadonneet, ennen hyvä että sängystä ylös pääsin tai jalkoja suoriksi sain, istuminenkin tuntui ahterissa.. Nyt jaloissa ei tuntemuksia mitään oikeestaan… Oon yrittänyt vaihdella liikkeittä ja hakea sitä tuntua, mutta tuloksetta.. reenaan jalat kahdesti viikossa.. ekalla vähän massaliikkeitä ja tokalla eristäviä ja muutama runsaammin kuormittava… Kyllä treenin aikana tuntuu ja heti sen jälkeenkin ja aina innoissani että huomenna varmasti tuntuu kun nyt meni niin hyvin reeni, mutta eeeii.. Mikä voisi olla vialla?
    nyt oon muutaman kerran tehny , sarjoja 3, toistoja 8-15
    1. hack + takareisilaite istuen x3
    2. prässi + etureisi laite x3
    3. sumokyykky smith x3
    4.sumomavea x3
    5.asekelkyykkykävely x2
    6.pohkeet laitteessa (istuen) + lähentäjä laite 3×15

    1. sumomave x3
    2. bulgarialainen askelkyykky smith + pakarapotku laitteessa x3
    3. leveä kyykky penkkien päällä (käsissä paino) x3
    4. läpiveto taljassa + etureisilaite x3
    5. pohkeet istuen laitteessa x3
    6. pohkeet prässissä x3

    • Domsit eli treenistä aiheutavat lihaskivut ei suoranaisesti kerro oliko treeni riittävän kova mutta kyllä se suurimmalle osalle treenjista on hyvä merkki treenin tehokkuudesta mutta ei päde kaikkiin, hyvin yksilöllistä kuinka paljon lihakset kipeytyy ja miten ne palautuu. Mutta jos sulla kuitenkin aiemmin on jalat kipeytynyt voimakkaasti niin siinä tapauksessa outoa jos kivut on hävinnyt tyysti.

      Kyse ei ole niinkään liikkeistä mitä teet vaan enemmän siitä että miten ne teet, pidä huoli että jokainen sarja mennään ihan päätyyn asti ja mieluiten treenkikaverin auttamana yli omien rajojen. Tule käymään porvoossa niin otetaan yks jalkajumppa ja voin luvata että seuraavina päivinä tuntuu 🙂

  4. Nyt menee vähän asian yli, mut punnihetko lihat raakana vai kypsänä? Onko sillä väliä?

  5. Joo eihän sitä itselläkään ole lihasta koskaan liikaa. Muutamia vuosia sitten oli samoilla rasvoilla paino 85kg,1,5v.sitten 95kg ja
    nyt paino pyörii tasan 100kg. Mutta siliti tuntuu että peilistä kattoo vaan sama lihaton jamppa. sekin tietty voisi auttaa jos
    pystyisi hieman pitämään kireämmän kunnon. Tosin ei ne vatsapalikat kovin piilossa ole. 2vko kun syö vähemmin
    hiilaria ym,niin yläpalikat alkavat erottumaan. 8vko nyt paukutettu plussakaloreilla.Reilu 4000kcal ruokaohjelma.
    6vko menny ihan paperin ja puntariin mukaan,ja parit viikot tullu vähän syötyä liikaa herkkuja päälle. Muijan vika 🙂
    Tosin onko järkeä tehdä mitään välidiettilöitä ? Lyhyttä sellaista ?

    • Mä mieluummin sitten diettiin kunnolla kun alan diettaamaan, toki voihan sitä pitää pikku diettejä jos siitä intoa saa tekemiseen niin miksipä ei 🙂

  6. Huh, törky kalliita lisäravinteita jotkut käyttää. Pitäisi saada enemmän ihmisten tietoon, että se markettikama (Fast/Leader yms.) p*ska on niin ylihinnoiteltua sisältöönsä nähden, että.. Säästää melkoisesti kun katsoo PPS:ltä lisäravinteet. Itse kasaa pre, intra, palkkarit. Mutta tämä tarkoittaa, että treenata pitää ja kovaa. Ensiksi maksaa sen alta 100€ Vataselle joka ravinto-ohjelman, sitten murehtii lisäravinteista. Koska siinä käy niin, että sitä laittaa 1200€ /vuodessa lisäravinteisiin ja saa huonoja tuloksia. Oikea ruokavalio = oikeat tulokset. Lisäravinteillä marginaalinen vaikutus lopputulokseen, varsinkin jos hifistelee ruokavalion kohdilleen.

    Vatanen voisi tehdä videoblogin: Miten naisten tulisi treenata. Yhä useammalla mimmillä on harhaluuloja, että naisten pitäisi tehdä pidempiä sarjoja / kiinteyttää / muokata / you name it. Mutta auta armias kun joku mimmi treenaa oikeasti kovaa ja itselle raskailla painoilla (kuten miehet), tähän vielä oikea ruokavalio = tuloksena on super seksikäs sporttinen mimmi. Tähän varmasti moni pyrkii, mutta tietotaito on nolla ja mielessä lienee jotkut Cosmopolitanin treenivinkit. Tähän videoon voisi ottaa mukaan kommentoimaan sun vaimokkeen, jos haluaa. Sen verran kaunis ja hottis tapaus, että on tässä odoteltukin koska hän vilahtaa videolla. 🙂 Törmään tähän ongelmaan jatkuvasti kun käyn tilapäisesti ns. fitness salilla. Harmittaa ihmisten puolesta kun odotuksia varmasti on, mutta treeni on yhtä tyhjän kanssa ja silmämääräisesti ruokavaliokin on v*turallaan kehonkoostumuksesta päätellen. Ruokavalion tärkeyttä ei voi tarpeeksi korostaa.

 
Tykkää jutusta