Vatasen FatCamp osa2

Morjensta päivää pullukoille!

FatCamppiä on kulunut nyt molempien uhrien osalta kaksi kokonaista viikkoa ja niinhän siinä kävi että rasva on palanut niin että käry käy!

Molempien mielestä ruokaa on vähintäänkin riittävästi mutta vähän ennalta jo varottelin ettei asia tule luultavasti näin jatkumaan loppuun asti joten nyt kannattaa nauttia 🙂 Se tässä laihduttelussa onkin monelle tullut yllätyksenä että ruokaa syödään paljon, monesti paljon enemmän mitä ollaan totuttu syömään aiemmin, mutta kun ruoat otetaan puhtaista lähteistä niin määrä kasvaa monesti aika runsaaksi. Yhden karkkipussin kun vetäisee välipalaksi niin niistä samoista kaloreista saa rakennettua jo kaksi isoa lämmintä ruokaa, eihän se kana ja riisi välttämättä aakkospussia voita maussa, mutta kaikkea ei kerralla saa 🙂

elisa

Molempien starttiin on mahtunut vähän takapakkejakin mutta onneksi ei mitään heistä johtuvaa, eli ei lipsumisia yms. Elisa oli jokusen päivän vatsataudissa ja kuulemma useamman kerran kanat ja riisit tulivat pikapostina ylös, pisteet siitä että yritit kuitenkin 🙂 Wille on ollut jo viikon päivät flunssan kourissa ja viettelee antoisaa diettiä sängyn pohjalla mutta siitä huolimatta ruokavalio on pitänyt molempien kohdalla ja se todellakin näkyy pudotetuissa kiloissa!

Wille

Elisan kahden viikon saldo: -2,1kg

Willen kahden viikon saldo: -6kg

Molempien diettejä tulemme jatkamaan normaalisti eteenpäin ilman muutoksia.

Painon putoaminen on hyvin yksilöllistä ja sitä on turha vertailla muiden tuloksiin, toisilla paino putoaa lineaarisesti, toisilla taas hyvin aaltoilevasti. Kaikki tekee omaa projektia ja pitää huolen siitä että tekee kaikkensa asian eteen. Meidän tavoite on pysytellä about -1kg/vk tahdissa. Wille ja Elisa vaikuttaa todella motivoituneilta tyypeiltä ja mulla on kovat odotukset heiltä tulevan 6kk aikana! Otetaan vähintään 50kg pois yhteensä!

Muistahhan seurailla somessa!!

Facebook <– Tykkää

Instagram <– Seuraa

SnapChat –> ptvatanen

Youtube <– Tilaa

Kotisivut <– Tsekkaa

PPS-Shop <– PROTSKUUUU

PT Vatanen

Vuonna 1990 rakas äitini ponnisti minut ulos kohdustaan ja siitä lähtien olen ollut ihmisten harmina vähän sielä sun täällä. Kotoisin olen itärajalta, pienen pienestä kylästä nimeltään Tuupovaara. Asia johti toiseen ja toinen taas kolmanteen ja nykyään vaikutan etelä-suomessa. Vuonna -08 astuin ensimmäistä kertaa kuntosalille ja sille tielle sitten jäinkin. Ensin se oli vain ajan kulutusta, sitten se muuttui harrastukseksi, siitä elämäntavaksi ja tänä päivän teen elantonikin salilla, aika kätevää.. :) Ystävieni painostuksesta lähti ajatus kisaamisesta, ja muutenhan sitä ei tule tehtyä ellei kovaan ääneen huutele kylillä. 2017 vuonna PT Vatanen seisoo pienen pienissä pikkuhousuissa muitten puolialastomien miehien kanssa vierekkäin kisalavalla, katsotaan kuinka käy! Joten pysyhhän kanavilla!

11 vastausta artikkeliin “Vatasen FatCamp osa2”

  1. Vatanen sulle kyssäri eli syötkö valkoista riisii ja meneekö pasta täysjyvänä? Täysjyväriisii vois syödäki mut on se niin kauheeta ettei pysty ja jasmiiniriisi taas taivaallisen hyvää.
    Sekä
    Paljo muute menee kerta-annoksena kuivana mitattuna riisiä sekä samoin paljo pastaa/makaroonii?

  2. tulikoha toi äskeinen kommenttini perille..

    niin eli vatanen syötkö valkoista riisii? joskus yrittäny syyä täysjyväriisiä mutta on se vaan niin kauhean makuista 🙁

    ja minkälaisen määrän syöt kerralla annoksissasi riisiä? ei-keitettynä mitattuna

    • Moro! Mä syön täysjyväriisiä koska se on mun mielestä parempaa kuin valkoinen 🙂 Kerralla syön aina 150g.

  3. Kyllä vatuttaa duunata joka päivä safkat, siinä Vatanen ”kaikkien pläskien sankari” on oikeessa. Aina sama tiskaus ja kokkaus, hohhoijaa että vatuttaa. :/ Pitäskö se vaan ruveta purkittamaan noi safkat jääkaappiin. Miltä lie maistuu viikon vanha pääkallo (jauheliha/tumma makaroni)? Sit pitäs vielä tietää painot. Jauhelihat kaavin aina puolet pannulta per ateria (400g boksi per päivä), makaronia keitän 100g ja punnitsen lautaselle jotain 230g per ateria. Sit ku pastakastikkeen lisää ja jos paistelis 700g bokseja kerralla ni menee aevan sekasin. Onko sulla painoja ylhäällä paistettuna/keitettynä? Yllättävän hyvin putoo toi pääkallo päivästä toisee ku heittää pastasoosin perään. Dolmion se uus valkosipuli on törkeen hyvää! Nyt lähtee Dolmion Intense Chili testiin. Pitäs saada Vataselle Dolmion sponssi! Jengi vetää hyllyt tyhjiks. 😉 Yrittäny löytää sitä taco maustetta varmaa 4-5 S-Marketista ja Tokmannista hölmönä kyykistelly mut ei vaa löydy. Oliskohan Prismassa sit? Koutsi sanoo millä maustetaan ni perässä tehdään!

    Aika jännä et täysjyväriisii ukko vetelee tommosia määriä. Tulee kuituakin kivasti, ni luulis et persus rokkaa 24/7. Basmati/jasmiini yleensä bodareiden suosikkeja. Tomi ”tuntuma” Takamaa veti jasmin riisiä ihan kisadietilläkin, eli sillä riisin laadulla on ainoastaan väliä miten oma vatsa siihen suhtautuu. Tumma riisi vetää vattan niin palloks ja tarvitaan kaasunaamarit taloon, no thanks! Riisikeitin olis Vataselle hyvä ku se on nii helppo duunata riisit sillä ja se paras pointti on se että se riisi maistuu ihan erinlaiselta ku keitettynä. Ku käyt kinkki paikassa syömässä ni se on sellasta kiinteetä herkkua, siel on riisikeittimet. Tekis mieli vetää kattilallinen kerralla. Porvoon keskustassa siinä kulmassa on muuten helvetin hyvä kinkki paikka. Tilaapas Kung Po kana, ai että…

    Hyvä video oli taas toi maustaminen! Jatkahan samaan malliin komea uros!

    • Mä teen aina 9 ateriaa kerralla eli 4,5 päivälle lämpimät. Punnitsen ruoan raakana ja sitten valmiina version jaan vaan tasaisesti 9 kippoon, voi sinne tulle 10-20g heittoja mutta se ei ole niin justiinsa!

  4. Treenkjaoista aattelin kysäistä paria asiaa. Millaista jakoa itse suosittelisit kun tavoitteena on saada lihasmassaa, voimaa sitten siinä sivutuotteena. Treeniä takana 4 vuotta, kaksi viimeisintä ihan kunnolla. Mahdollista on reenata max 5 kertaa viikkoon. 5 jakoista olen kokeillut mutta aina hyvän alun jälkeen alkaa tulokset laskemaan ja jollain tapaa ylirasittunut olo olla koko kehossa. Voi tetysti johtua siitä, että olen reenannut 5 on 2 off tyyliin? Itse olen nyt ajatellut 2 jakoista 4x viikkoon, 3 jakoista 4 tai 5 kertaa viikkoon? Vai osaisitko suositella jotain muuta?
    Toinen kysymys koskee toistomäärien vaihteluista treeneissä. Olisiko järkevämpää tehdä esim joka toinen viikko hieman enemmän voimapainotteista (toistot 6-8) ja joka toinen viikko pidemmin sarjoin(10-15) vai tehdä joka treeniin esim ensimmäisen sarjan 6 toistoa ja lopulta viimeisessä liikkeessä toistot olisivat 12-15 välillä?
    Pakko vielä sanoa, ihan mahtava äijä oot, niin positiivinen ja fiksu asenne ja hyviä videoita ja tekstiä! Motivoi ainakin itseäni ja varmasti muitakin!

    • Moro Samppa!

      Pistä kokeiluun kolmijakoinen ohjelma ja treenaa sillä 2on 1off tyylillä, jos tuntuu ettei lihat kerkeä palautumaan niin siirry nelijakoiseen ja tee samalla rytmillä. Ota vuoroviikot käyttöön eli raskaat ja pumppiviikot, sillä pidetään lihas ihmeissään 🙂 Kiitos palautteesta!

  5. Miten Vatanen menettelisi lagaavan lihasryhmän kanssa? Itsellä lagaa rinta ja varsinkin ylärinta. Koko rintaan tarvis lisää paksuutta. Olen treenannut vuoden ja kaikki muut yläkropan lihakset dominoi rintaa (hartiat, kädet). Homma on siitä outo että treenin aikana rinta kuitenkik tuntuu ja seuraavana päivänä varsinkin. Ajattelin lisätä toisen rintapäivän..

    • Eihän siinä auta kun panostaa heikkouksiin enemmän jotta ne ei olisi heikkouksia enään jatkossa 🙂

 
Tykkää jutusta